نهال گلابی درگزی از ارقام مهم و تجاری گلابی در ایران میباشد که منشا این رقم شمال خراسان بوده و از لحاظ کاشت بسیار گسترده است. درختان گلابی درگزی حالت هرمی شکل داشته و محصول دهی آنها در شهریور و مهرماه انجام میشود که از ارقام گلابی دیررس محسوب می شود.

نهال گلابی درگزی

میوه ی نهال گلابی درگزی نسبت به اکثر ارقام گلابی ها دارای اندازه بزرگتری بوده و رنگ پوست آن زرد خوشرنگ با لکه های قرمز است، همچنین گوشت این میوه به رنگ سفید، سفت، آبدار و بسیار خوشمزه میباشد. درخت گلابی درگزی دارای عادت رشد عمودی بوده و زاویه شاخه های آن بسته است.

نهال گلابی درگزی در مقابل سرما مقاوم بوده و در فصل زمستان میتواند تا دمای منفی 25 الی 35 درجه سانتی گراد زیر صفر را تحمل کند. گلابی درگزی خاک هایی با زهکش مناسب را ترجیه میدهد و خاک های سنگین و رسی که رطوبت را در خود نگه می دارند برای آن مناسب نمیباشد

 گلابی درگزی از مقاوم ترین ارقام گلابی نسبت به بیماری آتشک بوده و متحمل به تنش های زنده و غیر زنده است و فقط به پوسیدگی طوقه فیتوفترائی حساسیت دارد. هرس فرمدهی درخت گلابی درگزی در اواخر تابستان و هرس باردهی آن در اواخر پاییز و اواخر زمستان قابل انجام میباشد.

گلابی درگزی باردهی بسیار خوبی داشته و محصول آن جهت نگهداری در سردخانه عالی میباشد. فواصل کاشت این رقم در باغات بصورت استاندارد 4 متر در 4 متر میباشد، همچنین میزان آبیاری نهال گلابی درگزی نسبت به فصول سال و منطقه کاشت متفاوت است اما بطور معمول آبیاری آن هفته ای 2 بار انجام میگیرد.

مشخصات نهال گلابی درگزی

  • دارای طعم شیرین و بسیار بازار پسند
  • دارای خاصیت انبارداری بالا
  • تحمل سرما: منفی 35 الی 35 درجه
  • عمر اقتصادی: بیش از 20 سال
  • فواصل کاشت نهال: 4 در 4 متر
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526