نهال گلابی بیروتی یکی از ارقام پر محصول گلابی می باشد و می توان به مدت طولانی آن را در انبار نگهداری نمود. گوشت میوه این رقم آبدار و شیرین بوده به همین دلیل طرفدارن زیادی دارد. میوه نهال گلابی بیروتی تحمل بالایی به مناطق خشک ندارد با این حال در مناطق نیمه خشک هم امکان رشد پیدا می کند.

نهال گلابی بیروتی

اندازه برگ در نهال گلابی بیروتی متوسط بوده و از نظر فرم عمومی درخت تا اندازه ای به رقم شاه میوه شباهت دارد. تحمل به آتشک در این رقم مطلوب و حساسیت به پسیل آن چندان زیاد نیست، میوه دارای شکل بیضوی بوده و زمان رسیدن آن بین ارقام زودرس و ارقام تابستانه است که در اوایل مرداد قابل برداشت میباشد.

درخت گلابی بیروتی تحمل زیادی در مقابل بی آبی دارد اما نیاز آبی سالانه ی آن برحسب فصل، آب و هوا و خاک در حدود 10 الی 12 هزارمترمکعب میباشد و جهت باردهی مناسب هفته ای 2 بار نیاز به آبیاری دارد. نهال گلابی بیروتی را میتوان به صورت قطره ای، بارانی، نشتی وکرتی آبیاری نمود.

نهال گلابی بیروتی از مهم ترین و پر کشت ترین ارقام گلابی در دنیا است و همانطور که گفتیم خاصیت انبارداری بالایی دارد به طوری که تا 4 ماه می توان آن را در انبار نگهداری کرد. عمر اقتصادی درخت گلابی بیروتی در حدود 30 سال بوده و تحمل سرمای آن در فصل زمستان 25 الی 28 درجه سانتی گراد زیر صفر میباشد.

فواصل کاشت نهال گلابی بیروتی در یاغات بصورت استاندارد 4 متر در 5 متر است، همچنین توجه نمایید که خاک های سنگین و مرطوب برای کاشت این رقم مناسب نیست و خاک باید سبک بازهکشی خوب و شنی لومی و رسی و عمیق باشد.

مشخصات نهال گلابی بیروتی

  • پر محصول با طعم عالی و خوش رنگ
  • رقم تجاری و بازار پسند
  • قابلیت انبارداری بسیار بالا
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته
  • فواصل کاشت نهال: 4 در 5 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526