نهال هلو انجیری مور یکی از ارقام پرطرفدار هلو میباشد که بسیار پرمحصول و دارای کیفیت بسیار خوبی است. زادگاه اصلی این رقم کشور چین بوده و جزء ارقام تجاری محصوب میشود. هلو انجیری مور از سال دوم کاشت باردهی را آغاز کرده و عمر اقتصادی آن در حدود 20 سال میباشد.

نهال هلو انجیری مور

میوه درخت هلو انجیری مور دارای طعم شیرین و عالی و در اندازه ای متوسط است که در اوایل تابستان میرسد. این میوه پس از رسیدن دارای پوستی به رنگ زرد و سرخ و گوشت سفید رنگ با بافت سفت میباشد که از خاصیت ماندگاری بسیار خوبی برخوردار است.

نیاز سرمایی هلو انجیری مور برای بیدار شدن از خواب زمستانی، 500 الی 1000 ساعت دمای کمتر از 7 درجه سانتیگراد بوده و مقاومت آن در مقابل سرمای زمستانی تا 21 درجه سانتی گراد زیر صفر است. هلو انجیری مور از ارقام خود بارور بوده و گرده افشانی این نهال ها توسط باد انجام میشود؛ اما کندو گذاری مقدار محصول را افزایش خواهد داد.

برای کاشت هلو انجیری مور باید زمین را مسطح کنیم و به عمق 60 سانتیمتر زمین را شخم بزنیم و بعد از آن خاک زیر کشت را زهکشی کنیم. هلو انجیری مور را میتوان در خاک های لومی شنی کاشت نمود؛ توجه داشته باشید که خاک هاس سنگین و بدون زهکشی که آب را در خود حفظ می کنند برای کاشت این رقم مناسب نمی باشند.

مشخصات نهال هلو انجیری مور

  • رقم تجاری و پرمحصول
  • تحمل سرما: تا منفی 21 درجه
  • نیاز سرمایی: 500 الی 1000 ساعت
  • نیاز آبی: 10 لیتر در هفته
  • عمر اقتصادی: در حدود 20 سال
  • فواصل کاشت: 3 در 3 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526