نهال خرمالو گوجه ای یکی از ارقام نهال خرمالو میباشد که مقدار تانن میوه آن کم بوده و میتوان آنرا نزدیک به رسیدن مصرف نمود. مقدار محصول یک درخت خرمالو گوجه ای بطور متوسط بین 100 الی 200 کیلوگرم در سال بوده و طول میوه آن حدودا 8 سانتی متر و شکل آن تقریباً گرد شبیه سیب است. وزن میوه این رقم از 90 تا 250 گرم می باشد.

میوه های نهال خرمالو گوجه ای بسیار خوش طعم بوده و اندازه بسیار بزرگی دارند و به همین دلیل این رقم طرفداران بسیار زیادی هم دارد. ارتفاع درخت خرمالو گوجه ای از 4 تا 5 متر بوده و برگ های آن هم براق، صاف و تخم مرغی شکل است و زیبایی این درخت در فصل پاییز شهرت زیادی دارد.

خاکی که نهال خرمالو گوجه ای در آن کاشته میشود باید سبک بوده و قابلیت نفوذ آب را داشته باشد. اصولاً بهترین خاک برای نهال خرمالو، خاک‌ مرطوب و خنک است و به همین جهت در باغات قدیمی که خاک‌های حاصلخیزتری دارند بهتر جواب می‌دهند. همچنین PH مناسب برای درخت خرمالو گوجه ای 8/6-6 می باشد.

آب و هوا مناسب جهت رشد نهال خرمالو گوجه ای نیمه گرمسیری است. البته در مناطقی با آب و هوای سرد و معتدل هم به خوبی رشد می کند. به طور کلی درخت خرمالو گوجه ای تا دمای منفی 18 درجه سانتیگراد را می تواند تحمل کند. اگر در مناطق خیلی سرد نهال خرمالو را کاشت می کنید باید اطراف درختان را محصور کنید تا از سرما و یخ زدگی درختان محافظت شود.

خرمالو گوجه ای نیاز به کود دهی فراوان دارد و باید توجه داشت که از کودهای پوسیده دامی استفاده شود و نه از کودهای تازه و نپوسیده. خرمالو گوجه ای به شوری آب و خاک حساس است و در اثر شوری دچار کاهش رشد شده و در نهایت از بین خواهد رفت.

مشخصات نهال خرمالو گوجه ای

  • رقم تجاری و زود بازده
  • خوش طعم و بازار پسند
  • تحمل سرما تا منفی 18 درجه
  • باردهی 100 الی 200 کیلوگرم
  • ارتفاع درخت 4 الی 5 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526