نهال توت مجنون بومی شرق آسیا و چین است و بیش از 4000 سال پیش این نهال در چین برای تغذیه کرم ابریشم کاشته میشد اما امروزه این نهال به طور گسترده درنواحی معتدل و گرم کاشته میشود. از این درخت به عنوان پرچین و بادشکن نیز استفاده میشود.

درخت توت مجنون با حداکثر ارتفاع ۳ متر دارای شاخه های آویزان میباشد که اگر کوتاه نشوند حجم زیادى پیدا مى‏کنند. این درخت نیاز به آفتاب کامل دارد، نیاز آبي متوسط مي باشد و در خاک هاي معمولي با زهکش خوب قادر به رشد است.

به طور کلی درخت توت مجنون، درختی سازگار میباشد که در مقابل آلودگی هوا نیز مقاومت دارد و برای کاشت در فضای شهرها نیز مناسب است. درخت توت مجنون دارای عمر کوتاهی بوده و رشدی به نسبت سریع دارد. این درخت را میتوانید در آخر پاییز یا زمستان هرس کنید.

طعم میوه توت مجنون با توت قرمز، سیاه و سفید متفاوت است. اندازه آن حدود 1 الی 2.5 سانتیمتر میباشد. رنگ میوه ها بین سفید تا ارغوانی تیره متغیر است و طعمی شیرین و مطلوبی دارند.

درهنگام کاشت نهال توت مجنون توجه فرمایید که این نهال باید در مکانی آفتابی یا نیمسایه باید قرار بگیرد و همچنین اگر آفتاب خیلی شدید باشد موجب از بین رفتن برگها خواهد شد. این نهال را در اکثر خاکها میتوان کاشت اما خاک های شنی، ماسه ای لومی غنی و خوب زهکشی شده، برای آن بسیار مناسب میباشد.

به طور کلی درخت توت مجنون توانایی تحمل گرما و خشکی را دارد اما جهت رشد مناسب باید آبیاری بطور متوسط 2 بار در هفته آبیاری شود. دمای مناسب برای درخت توت مجنون منفی 3 الی مثبت 16 درجه سانتیگراد میباشد.

مشخصات نهال توت مجنون

  • میوه شیرین و آبدار
  • دارای شاخه های آویزان و نمای زیبا
  • آبیاری 2 بار در هفته
  • مناسب محوطه سازی و پارک ها
  • ارتفاع 1.5 الی 3 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526