نهال توت قرمز یکی از قدیمی ترین درختان می باشد که قدمتی حدودا بیش از 250 ساله دارد. این درخت در برابر خشکی  بسیار مقاوم می باشد و در بیشتر مناطق با هر نوع آب و هوایی امکان رشد دارد. یکی از انواع توت ها توت قرمز می باشد .

توت قرمز بومی کشور آمریکا می باشد اما در آسیای غربی نیز وجود دارد. اندازه آن تقریبا مانند نهال توت سفید است و زنگ آن قرمز تیره یا ارغوانی است و مزه آن ترش و شیرین است.

نهال توت قرمز را جزو خانواده دیگر توت ها می دانند که به صورت  خوشه‌ای رشد می‌کند.میوه ی توت قرمز میوه ای گوشتدار است که از آن هم به صورت خشک‌ شده استفاده می کنند و هم به صورت تازه استفاده می شود .

توت های قرمز از جمله درختانی می باشد که شاخ و برگ و فراوانی دارد،نهال توت قرمز هم مانند توت سفید خاصیت خوراکی و درمانی بالایی دارد و به خاطر طعم خوبی که دارد از آن برای تهیه ژله،دسر و مربا استفاده می کنند.

برای توت قرمز خواص فراوانی ذکر شده از جمله : افرادی که کبد چرب دارند می توانند با مصرف توت قرمز از چربی کبد جلوگیری کنند.نهال توت قرمز از جمله میوه های فیبر دار می باشد که به کاهش قند خون کمک می کند.

جالب است بدانید در طب سنتی ازمیوه ی توت دیگر انواع توت ها برای درمان سرطان استفاده می کردند. طبق مطالعات انجام شده توت قرمز دارای مقداری آنتی اکسیدان می باشد که در کاهش استرس تاثیر گذار است.

توت قرمز کالری کم اما فیبر فراوانی دارد که به کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری کمک می کند.

 درخت توت قرمز عمر طولانی دارد و چند سال بعد از کاشت بار می دهد. این درخت از جمله درخت های پر محصول می باشد که تا چندین سال به همین شیوه باقی می ماند و بار زیادی می دهد.

زمان مناسب خرید،کاشت و برداشت نهال توت:

همانطور که اشاره شد به لحاظ شرایط آب و هوایی توت قرمز در آب و هوای متفاوت امکان رشد دارد از هوای نسبتا گرم تا معتدل و یا هوای نزدیک به سرد هم برای پرورش نهال توت قرمز مناسب است.

البته باید توجه داشت که سرمای زیاد باعث یخ زدن برگ های درخت توت می شود در کل می توان گفت درخت توت گیاهی نور پسند می باشد که تابش نور خورشید به تقویت و رشد شاخ و برگ او کمک می کند.

خرید نهال توت قرمز:

افرادی که قصد کاشت نهال توت قرمز دارند می توانند با مراجعه به نهالستان معتبر نسبت به خرید نهال های توت قرمز اقدام کنند.

نهال توت قرمز پاییز می باشد و این بستگی به شرایط اقلیمی شما دارد. غالبا مکان هایی که زمستان سرد دارد برای جلوگیری از یخ زدگی و سرمازدگی ریشه های نهال خرید و کاشت آن را در بهار انجام داده تا نهال در زمان رشد به واسطه سرما از بین نرود.

کاشت توت قرمز:

برای کاشت نهال توت سفید ابتدا باید زمین مناسب کاشت را در نظر گرفت سپس گودال هایی با عمق مناسب حفر کرد. معمولا فاصله مناسب بین دو درخت 3 متر می باشد،توت قرمز برای رشد به خاک مناسب،آهکی و مرغوب نیاز دارد.

گرما و نور برای رشد توت قرمز تاثیر بسزایی دارد،رشد نهال توت قرمز در سایه روند کندی دارد زیرا درخت توت درختی نور پسند می باشد. درخت توت قرمز به آبیاری زیادی نیاز ندارد همین خاک آن مرطوب باشد کافی است.

کوددهی اصولی به توت قرمز به مقاومت درخت در برابر سرما و آفات کمک می کند.

برداشت نهال توت قرمز:

برداشت توت قرمز؛ تا حدودی به شرایط اقلیمی بستگی دارد اما معمولا خرداد ماه زمان رسیدن میوه درخت توت می باشد. توجه داشته باشید هیچ گاه توت را زودتر از زمان موعد نچینید زیرا طعم تلخی دارد.

زمان رسیدن میوه به رنگ قرمز سرخ در می آید و به راحتی از شاخه جدا می شود. برای چیدن می توانید چادری بزرگ زیر درخت پهن کنید و با تکاندن شاخه ها توت های رسیده روی چادر میریزد و می توانید جمع کنید.

توجه داشته باشید توت ماندگاری بالایی ندارد و باید بعد از چیدن مصرف شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526