موطن اصلي درخت انجير اروپا، آسيا، آفريقا و نواحي مديترانه بوده و جزء ميوه های مناطق نيمه گرمسيريطبقه بندی میشود. نهال انجیر یزدی نیز یکی از ارقام بسیار عالی نهال انجیر میباشد که میوه ی آن شیرین و به اندازه ی گردو و به رنگهای سبز و زرد و سیاه است و زمان رسیدن میوه شهریور ماه میباشد.

نهال انجیر یزدی از گیاهان نیمه گرمسیری است که زمستانهای ملایم و تابستانهای گرم را ترجیح می دهد. ویژگیهای خاص درخت انجیر یزدی و مقاومت آن در مقابل بعضی شرایط نامساعد محیطی ازجمله شوری خاک موجب شده که این درخت با ارزش به طیف وسیعی از شرایط آب و هوائی و خاکی سازگار باشد.

نهال انجیر یزدی

نهال انجیر یزدی در برابر سرما مخصوصا در دوره جوانی حساس است. از این رو سرما یک عامل محدود کننده در کاشت این درخت محسوب می شود. از نقطه نظر درجه حرارت، انجیر در دمای حدود ۲۵ تا ۳۵ درجه به خوبی رشد می کند.

چاله هایی که در آنها نهال انجیر یزدی کاشته می‌شوند باید به طول 50 و عرض 50 و عمق 50سانتی متر باشد و نهال ها در فواصل 4 متر در 5 متر کاشته می شوند. جهت آبیاری در اطراف انجیر یزدی باید تشتکی ایجاد نمود. عملیات آبیاری در انجیر آبی بلافاصله بعد از کاشت نهال صورت می گیرد. زمان کاشت نهال انجیر از اوایل اسفند تا نیمه اول فروردین ماه میباشد.

میوه نهال انجير بسیار مقوي و نيروبخش بوده و بعنوان ماده داروئي در بهبود وضع بيماراني كه داراي يبوست و بواسير و نقرس و قولنج مي باشند تجويز ميشود .در طب جديد نیز از ميوه آن شربتي بنام فيجن تهيه شده كه براي رفع يبوست بكار مي رود . ميوه انجير بصورت خشك، تازه، كمپوت، مربا، آرد، قهوه، الكل و مارمالاد به مصرف مي رسد.

مشخصات نهال انجیر یزدی

  • رقم تجاری و بازار پسند
  • سازگار با مناطق سرد
  • مناسب آجیل و خشکباری و مربایی
  • بسیار پر محصول و خوش طعم
  • تحمل گرما تا 35 درجه
  • مقاوم به انواع خاک ها
  • فواصل کاشت: 4 در 5 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526