شما برای خرید نهال انجیر سیاه باید به خوبی ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین نمونه آن را خریداری کنید. هر یک از انواع نهال هایی که شما می خواهید خریداری کنید ویژگی های متنوعی دارد و شما باید به خوبی با ویژگی های آنها آشنایی داشته باشید تا بهترین نمونه های آن را خریداری کنید.

این نهال را بیشتر در مناطق گرمسیری می توانید بکارید و در برابر سرما و گرما زیاد مقاومت خوبی از خود نشان نمی دهد. به همین دلیل بهتر است آن را تنها در مناطق گرمسیری بکارید.

برگ های این درخت شبیه پنجه می باشد و داخل میوه آن هم می توانید گل ها نر و مشاهده کنید.

به طور کلی باید بدانید که نهال انجیر سیاه را به عنوان یکی از درختان و میوه های مناطق نیمه گرم نیز می شناسند. رشد این انجیر سیاه بسیار زیاد است و شما زمان خرید باید به خوبی با این ویژگی آن آشنایی داشته باشید. برخی از مهمترین و بهترین ویژگی هایی که این نهال دارد شما باید با آنها آشنایی داشته باشید را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات شما در این مورد افزایش پیدا کند.

برای خرید نهال انجیر سیاه باید به خوبی با ویژگی های آن آشنایی داشته باشید که برخی از مهمترین آنها عبارت می باشد از :

ویژگی های مربوط به کاشت نهال انجیر سیاه :
پیش از اینکه نهال انجیر های سیاه را بکارید باید خاک آن را به طور عمیق شخم بزنید که البته شخم زدن خاک آن باید بعد از کودپاشی سطحی باشد. چاله هایی که می خواهید نهال انجیر را درون آنها قرار دهید باید طول و عرض 5 سانتیمتر داشته باشد.

شما می توانید زمان ریختن خاک به درون چاله ها مقداری کود فسفر را هم با خاک ترکیب کنید تا نهال انجیر رشد مناسبی داشته باشد. مسفا کاشت هر یک از نهال ها باید بر اساس قدرت نهایی نهال ها به طور دقیق محاسبه شود.

آن دسته از نهال هایی که قوی و پر رشد هستند باید مسافتی بر مبنای 12 متری داشته باشند و آن دسته از نهال ها هم ضعیف تر هستند باید مسافتی تا 6 متر داشته باشند. دقت داشته باشید که خیس نگه داشتن زمین امکان دارد به نهال ها آسیب جدی وارد کند.

ویژگی های مربوط به داشت نهال انجیر سیاه :
از دیگر ویژگی های که مربوط به نهال انجیر سیاه می باشد و آن را در دسته بندی ویژگی های آن قرار می دهند مرحله داشت آن می باشد. در مورد این ویژگی باید بدانید که نهال ها را بعد از کاشت باید تا یک سال به طور مداوم آبیاری کنید و سیستم آبیاری آن را به صورت اصولی انجام دهید.

در برخی از مناطقی که کمبود باران وجود دارد شما باید این کمبود را به وسیله آبیاری منظم ایجاد کنید. بنابراین دقت داشته باشید در این مرحله آبیاری اهمیت بسیار زیادی دارد و برای اینکه نهال های شما به بهترین نحو ممکن رشد کنند باید آنها را به خوبی آب بدهید.

ویژگی های مربوط به آبیاری انجیر سیاه :
از آنجایی که انجیر سیاه در برابر کم آبی مقاومت زیادی از خود نشان می دهد، آن را در منطقه هایی که گرم و خشک هستند بیشتر می کارند. اما باید بدانید کمبود آب از رشد طبیعی آن جلوگیری می کند و محصول هم کاهش پیدا خواهد کرد.

اندازه آب مورد نیاز در سال 500 میلیمتر است که در این زمینه فروشندگان می توانند به شما مشورت های لازم را ارائه دهند. کمبود آن را باید به وسیله آبیاری مصنوعی تا حد بسیار زیادی جبران کنید.

بهترین زمان آبیاری این نهال یک ماه قبل از رسیدن میوه های آن و چیدنشان می باشد این امر موجب می گردد که نهال بزرگ تر و خوش طعم تر نشان داده شود. دقت داشته باشید که از افراط در آبیاری به طور جدی جلوگیری نمایید، چرا که روی مزه میوه تاثیر می گذارد.

بنابراین باید آن قدری به این درخت آب بدهید که نیاز دارد. باران و یا آبیاری باید به نحوی باشد که درخت شما در طول سال از آب کافی برخوردار باشد.

ویژگی های مربوط به کود دهی :

یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی که نهال انجیر سیاه دارد و شما باید در این مورد اطلاعات داشته باشید نحوه کود دادن به آن می باشد. کود دادن به این نهال چندان رسم نیست و به همین دلیل کشاورزان به آن کود نمی دهند.

اما به تازگی بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که کود دادن به نهال رشد محصول را تا حد بسیار زیادی بالاتر می برد. نیاز این درخت انجیر سیاه به کودهایی که حاوی فسفر و پتاسیم می باشد بسیار زیاد است.

شما باید از فروشگاه های سموم بهترین و با کیفیت ترین سمومی را که مناسب این نهال است را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

مهم ترین نکات مربوط به آفات انجیر سیاه :

مبارزه کردن با بیماری ها و آفات درخت انجیر سیاه یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که باید به آن توجه داشته باشید. مورچه یکی از مهمترین و اولین آفاتی می باشد که وارد این نهال می شود و باید از ورود آن جلوگیری کنید.

مورچه از دو روش وارد این نهال می شود که یکی از آنها زمان گرده افشانی است؛ یکی از زمان های دیگر هم زمان رسیدن و خشک شدن میوه می باشد. مبارزه کردن با مورچه به طور معمول با استفاده از روش های سنتی می باشد.

البته که امروزه سموم و کودهای بسیار زیادی برای مبارزه با مورچه نهال تولید شده است و شما می توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید.

ویژگی های مربوط به به برداشت محصول :

نهال انجیر سیاه به طور معمول در سال دوم و یا سوم که آن را کاشته اید میوه هایش را می دهد. این نهال در 5 الی 7 سالگی به حداکثر باردهی می رسد و میزان رشد آن در منطقه های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

بنابراین شما باید به این مورد مهم دقت و توجه بسیار زیادی داشته باشید. نیمه دوم خرداد ماه بهترین زمان برداشت محصول به شمار می رود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526