نهال آلو بخارا یکی از ارقام آلو است که مبداء آن بخار بوده و شکل میوه گرد و کمی کشیده و رنگ آن بنفش سیر است. طعم میوه آلو بخارا ملس و نسج بوده و به نسبت نرم و آبدار است. رنگ گوشت این میوه سبز حنایی و هسته به کوشت میوه کمی می چسبد.

برگهای درخت آلو بخارا به شکل بیضی و به صورت یک در میان و به طول 4 الی 6 سانتی‏ متر است و گل‏ های آن به صورت دسته‏ هایی مانند آلبالو و به رنگ سفید میباشند. درخت آلو بخارا شاخه های مایل به زاویه ی تقریباً باز دار و هرچه فواصل کاشت آن کمتر باشد ارتفاع آن بیشتر می‏شود.

میوه نهال آلو بخارا که نوع مصرف آن نیز هم برای تازه خوری و هم برای خشکباری و کمپوت سازی است در اواخر شهریور ماه به بازار ارائه شده و دارای خاصیت انباری بسیار خوبی است. عمر اقتصادی درخت آلو بخارا بسیار مناسب بوده و چیزی در حدود 20 الی 22 سال می باشد.

نهال آلو بخارا بیشتر مناسب هوای سردسیر است و تحمل مناطق گرمسیری را ندارد. این نهال در زمستان از مقاومت سرمایی خوبی برخوردار بوده و میتواند تا دمای 25 الی 35 درجه سانتی گراد زیر صفر را تحمل کند. فواصل کاشت آلو بخارا بصورت استاندارد 3متر در 4 متر میباشد.

رقم آلو بخارا بعد از کاشت در شرایط مساعد در سال دوم شروع به میوه‌دهی نموده و از سال چهارم بصورت اقتصادی باردهی میکند. آبیاری نهال آلو بخارا بصورت هفتگی بوده و تقریبا 10 لیتر آب جهت آبیاری هر نهال مورد نیاز است. میوه آلو بخارا دارای خاصیت ماندگاری بالایی بر روی درخت است.

مشخصات نهال آلو بخارا

  • مناسب خشکباری و تازه خوری
  • ماندگاری خوب روی درخت
  • تحمل سرما: 25 الی 35 درجه
  • میزان آبیاری: 10 لیتر در هفته
  • فواصل کاشت نهال: 3 در 4 متر
  • عمر اقتصادی: 25 سال
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526