نهال آلو شابلون شرابی شابلون شرابی درختی خزاندار و بومی شمال آمریکاست. برگ ها بیضی شکل و در حاشیه دارای دندانه های ریزی هستند. روی برگ ها صاف و زیر برگ ها در برخی ارقام کرکدارند. در فصل بهار شکوفه هایی به رنگ سفید و قبل از ظهور برگ ها تولید می کند. میوه آن درشت و آبدار، دارای پوست نازک، به رنگ ارغوانی و دارای یک هسته سخت است. نواحی معتدل بهترین رشد را دارند.

قیمت آلو شابلون خشک هر ساله با توجه به استقبال بازار منطقه ای شهرهای تولیدکننده ترشک و همچنین مصرف مردم تعیین می شود. آلو خشک در ایران معمولاً به روش های تیزابی و یا آفتابی به فروش می رسد. رنگ آلو شابلون خشک شرابی جذابیت ویژه ای به این محصول می دهد تا مورد توجه تولیدکنندگان انواع ترشک آلو و آلوچه باشد.

آلو شابلون که یکی از انواع واریته های آلو در ایران است، هر ساله در مقادیر قابل توجهی برای تجارت و عرضه عمده تولید می شود. یکی از انواع مناسب آلو خشک نیز همین واریته است اگرچه که به خاطر خوش قالب بودن این میوه معمولاً از آن در عرضه فروشگاهی میوه و تره بار نیز بسیار استفاده می شود. البته در سالیان اخیر در شهرهای غربی ایران مانند مراغه، پیرانشهر، بانه سقز و … به تهیه آلو خشک شابلون تیزابی بسیار رو آورده اند و با توجه به استقبال بسیار خوب در مورد انواع این آلو، بسیاری از خریداران خشکبار از آن برای تأمین عمده آلو خشک خورشتی و یا ترشکی خود بهره می برند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526